Unternehmen 2016

Dies waren die teilnehmenden Unternehmen im Jahr 2016:


Die Erfolgsgeschichte beginnt 2005. In diesem Jahr eröffnet ALDI SUISSE die ersten Filialen und schreibt Schweizer Detailhandelsgeschichte.  

Mit der permanenten Weiterentwicklung des Sortiments, der laufenden Modernisierung des Discountprinzips und der Erschliessung neuer Standorte setzt ALDI SUISSE Massstäbe als flächendeckender Nahversorger. Mittlerweile betreibt ALDI SUISSE in der ganzen Schweiz über 180 Filialen und beschäftigt mehr als 2‘700  Mitarbeiter/innen.

ALDI SUISSE ist ein Teil der Unternehmensgruppe ALDI SÜD. Diese ist in vielen weiteren Ländern der Welt mit rechtlich eigenständigen Gesellschaften vertreten. Es bestehen beispielsweise über 700 Filialen in Grossbritannien und Irland, mehr als 1.400 in den USA. In Australien ist ALDI SÜD inzwischen mit rund 380 Filialen vertreten.

In unseren Unternehmensgrundsätzen ist unsere Wertehaltung verankert. Besondere Achtsamkeit schenken wir dem Thema Nachhaltigkeit. Wir nehmen unsere Verantwortung ernst: gegenüber unseren Mitarbeitenden, unseren Kunden, unseren Geschäftspartnern und natürlich gegenüber unserer Umwelt. Und dabei konzentrieren wir uns stets auf das Wesentliche.


Earth's most customer-centric company  

When Amazon.com launched in 1995, it was with the mission “to be Earth’s most customer-centric company, where customers can find and discover anything they might want to buy online, and endeavors to offer its customers the lowest possible prices.” This goal continues today, but Amazon’s customers are worldwide now, and have grown to include millions of Consumers, Sellers, Content Creators, and Developers & Enterprises. Each of these groups has different needs, and we always work to meet those needs, innovating new solutions to make things easier, faster, better, and more cost-effective.


We make Coke happen every Day!
Coca-Cola HBC Schweiz AG ist ein konzessionierter Abfüller der The Coca-Cola Company aus Atlanta (USA), welche die Markenrechte der Coca-Cola Produkte besitzt. Die Lizenz ermöglicht Coca-Cola HBC Schweiz die Herstellung, den Vertrieb und das Handelsmarketing von Coca-Cola Produkten in der Schweiz – als Management Trainee lernst du all diese spannenden Aspekte des Geschäfts kennen. Coca-Cola HBC Schweiz produziert für die Schweizer Konsumentinnen und Konsumenten an Ort und Stelle – in Dietlikon / Brüttisellen (ZH) und Vals (GR) – und schafft dadurch über 900 Arbeitsplätze in der Schweiz. Unser Produktportfolio besteht aus den führenden Marken Coca-Cola, Coca-Cola light (Diet Coke), Fanta und Sprite, regionalen Marken, wie z.B. Valser und Valser naturelle von anderen Unternehmen lizenzierte Marken, wie z.B. Nestea. Dass die Erfolgsgeschichte von Coca-Cola jeden Tag fortgeschrieben wird, liegt an der offenen und hilfsbereiten Kultur – dem Coke Spirit, der die Mitarbeitenden zu vielen kleinen und grossen Einzel- sowie Teamerfolgen antreibt.


There is no typical IKEA career. IKEA offers exceptional career and learning possibilities for your personal and professional development - here in Switzerland and all across the globe. Our co-workers are encouraged to try different roles, and many change between functions and countries several times in their careers. You can design your own career path according to your development plan and future goals.  

At IKEA, we respect each other, our differences and are open to everyone making a contribution. We appreciate people who share their ideas of how we can do things better. We are lucky to have co-workers who share an entrepreneurial spirit, and love to roll up their sleeves to make IKEA an even better place to work.  

We’re a diverse group of down-to-earth, straightforward people with a passion for home furnishing. We come from all over the world but we share an inspiring vision: “to create a better everyday life for the many people”. How we realise this vision is based on our shared humanistic values. These values are the foundation of our work and our inclusive, empathising, open and honest culture. Our culture is based on the spirit of togetherness, enthusiasm and fun. And we’re always looking for people who share our positive attitude and values.  

Working at the IKEA Group means that you are part of an inspiring, fun and fast-paced environment. We’re the world’s largest home furnishing retailer, with 155,000 co-workers and operations in 43 countries. In 1973 IKEA opened the first store in Switzerland as the first country outside of Scandinavia. Today, IKEA is present in nine different locations and is the leading home furnishing company in Switzerland.  

Would you like to learn more about career opportunities at IKEA? Explore more under the following link: www.IKEA.ch/jobs


 


Die Manor AG mit Hauptsitz in Basel ist Schweizer Marktführerin im Sektor Warenhäuser mit einem Marktanteil von rund 60 Prozent. Das in allen Landesteilen vertretene Unternehmen beschäftigt 10'400 Mitarbeitende, bildet aktuell 450 Lernende aus und erwirtschaftete 2015 mit ihren 64 Warenhäusern, 33 Manor Food Märkten sowie 40 Restaurants einen Umsatz von CHF 2,64 Milliarden. Der Umsatz der Manor AG verteilt sich auf die Segmente Non-Food (70%), Food (26%) und Restaurant (4%).

Das Unternehmen geht auf eine Kooperation der Grosshändler Ernest und Henri Maus mit dem Detailhändler Léon Nordmann zurück, die 1902 das Warenhaus «Léon Nordmann» in Luzern eröffneten. Die Marke Manor – zusammengesetzt aus den Namen Maus und Nordmann – existiert seit 1965, und seit 2000 firmieren alle Häuser der Gruppe unter diesem Namen. Manor ist zu 100 Prozent im Besitz der Gründerfamilien.

Das Academic Talent Program bietet Hochschulabsolventen die Möglichkeit, Teil von Manor zu werden und den Grundstein für künftige Managementaufgaben zu legen.


As the leading nutrition, health and wellness company, we are committed to enhancing people’s lives, everywhere, every day. We strive to make our brands tastier and healthier choices that help consumers care for themselves and their families, thus earning their trust and recommendations to others. Delivering on this commitment enables us to create long-term sustainable value for our consumers and customers, for our communities, for our shareholders and for our employees.

We believe that leadership is about behaviour, and we recognise that trust is earned over a long period of time by consistently delivering on our promises. Nestlé believes that it is only possible to create long-term sustainable value for our shareholders if our behaviour, strategies and operations also create value for the communities where we operate, for our business partners, our employees and of course, for our consumers. We call this 'creating shared value'.

Nestlé can trace its origins back to 1866, when the first European condensed milk factory was opened in Cham, Switzerland, by the Anglo-Swiss Condensed Milk Company. One year later, Henri Nestlé, a trained pharmacist, launched one of the world’s first prepared infant cereals ‘Farine lactée’ in Vevey, Switzerland.  

Today, with our headquarters still based in the Swiss town of Vevey, we had sales of  CHF 88.8 billion sales in 2015. We employ around 335,000 people and have factories or operations in almost every country in the world.

Nestlé first launched the Nestlé Needs YOUth initiative in Europe in 2013 to offer 10,000 job opportunities and 10,000 traineeships or apprenticeships across the continent by the end of 2016 and to help tackle high youth unemployment. The initiative was extended globally in 2015.


What do Head & Shoulders, Ariel, Pampers, Always, Lacoste perfumes and Gillette have in common? They are 6 of over 300 brands of Procter & Gamble (P&G). Founded in 1837 in Cincinnati, Ohio, P&G is now a global, fast-growing, multi-billion dollar business, employing more than 121,000 people in about 160 countries and selling its brands to five billion consumers worldwide. Our products are known for their quality and the continuous improvement they bring to the lives of our consumers. P&G has its headquarters for Europe, Middle East and Africa (3,000 employees from 70 different countries) in Geneva and its office for the Swiss market in Zurich. P&G is a company with a strong culture: our integrity, sense of ownership and passion for winning are the characteristics that distinguish us from other companies. At P&G we consider people to be our most important asset, and therefore the development of each individual is a priority to us. As a new hire in this dynamic context, you will be able to contribute your best in a challenging environment, where your own ideas and personality are your most important assets.  

Visit our website to learn more about us: www.experiencepg.com  (type job number ‘WE 00000798’ in advanced search)


Rivella gehört in der Schweiz zu den am stärksten, erfolgreich wachsenden ​
Getränkeunternehmen und etabliert sich in ausgewählten ausländischen Märkten.​

Was den Konsumenten bewegt, inspiriert uns: Wir machen Durstlöschen ​zum Erlebnis. ​

Wir leben eine Innovationskultur, aus der erfolgreiche ​Konzepte, Prozesse und Produkte entstehen.​


Unilever ist ein international führender Konsumgüterhersteller mit weltweit über 169.000 Mitarbeitern. Das Unternehmen vertreibt in über 190 Ländern Lebensmittel, Körperpflegeprodukte, Waschmittel und Haushaltsreiniger, die jeden Tag von rund 2 Milliarden Verbraucherinnen und Verbrauchern genutzt werden. Zu Unilever gehören einige der weltweit bekanntesten und beliebtesten Marken wie Rama, Knorr, Becel, Bertolli, Lätta, Lipton, Dove, Duschdas, Axe, Rexona, Coral, Langnese und Ben & Jerry’s.


Zalando is a fashion and technology company transforming into a multi-service platform for fashion. With a strong workforce of more than 10,000 employees of over 100 different nationalities we aim to impact the fashion industry and add value to all players in the fashion ecosystem.  

In order to connect people and fashion both online and offline, our team creates ideas and develops innovative solutions that will bring all the different players in the fashion business together and continually improve our customer's shopping experience. We now have more than 18 million customers in 16 markets.  

Zalando unites diverse people, capabilities and ideas. Consolidating our ideas and effort scales our impact as an innovator in Fashion, Technology, Digital Marketing and Logistics Operations. Within these and other departments Zalando is offering internships, working student positions and trainee programs as well as Junior Manager positions – almost all in Berlin and in small offices in Europe.

For all our interesting career opportunities please check: jobs.zalando.com or talk to Gloria or Linus from our Zalando team on 4th of October at HSG Consumer Goods and Retail Days.